Onze groep

groepsfoto

De Mr. van Daalgroep bestaat al sinds het jaar 1934. Hoewel eerst bekend onder een andere naam, danken we deze tegenwoordig aan “Meester in de Rechten” Arnoldus van Daal. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog was Van Daal een actieve verzetsstrijder. Hoewel hij de oorlog uiteindelijk niet heeft overleefd, proberen wij met zijn bewonderingswaardige daden in gedachten ons steentje bij te dragen aan een betere toekomst.

Als scouting zetten we ons ervoor in om jeugd en jongeren vaardigheden te leren waar zij echt iets aan hebben, op persoonlijk niveau, maar ook in de maatschappij. Naast het leren handelen en overleven in moeilijke of meer primitieve omstandigheden, betekent dat ook het ontwikkelen van een sterke groepsmentaliteit en saamhorigheid. Dat alles gebeurt op een leuke en laagdrempelige manier, voor diverse leeftijden en met persoonlijke aandacht voor de scout.

We bestaan uit ongeveer 90 leden, met een groep enthousiaste vrijwilligers. Zij bieden kinderen van 5 t/m 18 jaar wekelijks een leuke, gezellige en leerzame uitdaging. Samen maken we onze vereniging tot een succes!

Alle opkomsten op een rij:

Bevers: zaterdagochtend van 09:30 tot 11:30 uur                            Jongens/meisjes van 5 tot en met 7 jaar

Welpen: zaterdagochtend van 09:30 tot 11:30 uur                           Jongens van 7 tot en met 10 jaar

Shanti’s: zaterdagochtend van 09:30 tot 11:30 uur                          Meisjes van 7 tot en met 10 jaar

Scouts: zaterdagmiddag van 14:00 tot 17:00 uur                            Jongens/meiden van 11 tot en met 15 jaar

Rowans: vrijdagavond van 20:00 tot 23:00 uur                               Jongens/meiden van 15 tot en met 18 jaar

Stam: zaterdagavond vanaf 20:00 uur                                            Ouderen vanaf 18 jaar