Stam (18+)

Wie?

18+ jeugdigen

Wanneer?

Elke eerste en derde zaterdag van de maand.

De Chammaecyparis stam is een leuke groep jongemannen en dames die van gezelligheid houden en samen een grote vriendengroep vormen. Vaak spreken ze al op zaterdagen op scouting af, maar om de paar weken gaan ze met elkaar iets bijzonders doen, zoals samen het gidsenlokaal ombouwen tot bioscoop, een kookwedstrijd houden of beroemde internetfilmpjes namaken.

Eén keer per jaar gaat deze stam een weekend weg. Tijdens dit weekend doen ze gave activiteiten, zoals boulderen en een escape room. Ook is er genoeg tijd om samen te genieten van een drankje tijdens het barbecueën of als de hele groep rondom het kampvuur zit. Naast deze traditie is er ook het “Derde Kerstdag Gourmet” waar ze trouw al jaren met elkaar van genieten.

De meeste leden van de Chammaecyparis stam zijn naast lid van de stam ook leiding bij de speltakken van de jeugdleden. Dit zorgt ervoor dat ze een enthousiaste en creatieve groep zijn die altijd iets leuks kan verzinnen!

Nieuwsgierig geworden? Kom een keer kijken bij een van de opkomsten! Neem van tevoren even contact met ons op.

De Mammoet stam

De Mammoet stam bestaat zo ongeveer uit alle vrijwilligers en/of oud-jeugdleden van onze scouting. Ze hebben niet echt ‘opkomsten’ die ze samen draaien. Wel organiseren ze wel eens samen een barbecue of kampeerweekend. “Mammoet stam” is een soort benaming voor alle volwassenen die nog binding hebben met scouting. Zij vervullen vaak een ondersteunende rol aan de vereniging, zoals in het bestuur of het promotie-team, of ze zijn niet meer heel actief met scouting bezig.